Protector Forsikring søker etter Data Scientist/Data Analyst
Søknadsfrist: 07.01.24
Hvem leter vi etter?
Vi ser etter en erfaren Data Scientist/Dataingeniør/SQL-spesialist som kan støtte oss i det daglige. Du besitter nødvendig ekspertise og dokumenterte resultater innen teknologi og moderne data- og analysemetoder. Du tar raskt initiativ ved å etablere strukturer og sette opp nødvendige miljøer og verktøy. Du vil bli en del av et analyseteam i rivende utvikling og du vil jobbe operativt side ved side med våre analytikere mens du utvikler og transformerer våre modeller til nye strukturer. I tillegg har vi et stort nettverk av dyktige IT-utviklere på huset.
Coaching og opplæring av kollegaene dine er avgjørende, og du vil bidra til å sikre at vi har analytikere som forstår både modellene våre og den nye teknologien. De vil gradvis ta ansvar for det du lager av arbeidsprosesser og verktøy, på en industrialisert og profesjonell måte. Vi utforsker hele tiden nye statistikkmetoder og investerer i å skape verdier for selskapet gjennom nysalg og forvaltning, og ved å satse på god kultur.
Hvem er du?
- Fordomsfri, nysgjerrig og tilgjengelig
- Utmerkede mellommenneskelige ferdigheter, med evne til å kommunisere kompleks teknisk informasjon på en enkel måte til ulike stakeholders (muntlig og skriftlig)
- Kunde- og sluttbrukerfokusert, med god organisasjonsforståelse
- Fleksibel og tilpasningsdyktig – du omfavner endring
- Du er pedagogisk, og liker å dele av din kompetanse
- Strukturert og glad i å bygge, og følge beste praksis
Hva blir din rolle?
- Forme plattformen vår til et ekte datademokratiseringsverktøy som muliggjør standardisering, automatisering og robotisering
- Forstå og dokumentere krav og design
- Kontinuerlig videreutvikle og kode våre operative analyseverktøy og prognosemodeller
- Være en forkjemper for data, og en datadrevet kultur
- Utarbeide lønnsomhetsforbedrende styringsinformasjon, analyser og forbedringstiltak
- Dedikere tid til videreutvikling av relevante ferdigheter
Vi ønsker at du har +/- 3 års arbeidserfaring:
- Erfaring som Data scientist, Analytiker eller Utvikler innen datavarehus
- Flytende i SQL. Erfaring med ETL-verktøy og konsepter som Dataform eller DBT e.l.
- Erfaring med Google BigQuery
- Erfaring med programmeringsspråk og utviklingspipelines (Python, Github etc)
- Fremragende og dedikerte nyutdannede kandidater oppfordres også til å søke
Hvordan er det å jobbe hos oss?
Vårt team består i dag 10 analytikere samlokalisert i Oslo hvor vi sammen forvalter og foredler en portefølje, som er mer enn dobbelt så stor som vår nærmeste konkurrent innenfor forsikring av offentlig sektor i Norden. For å kunne levere effektivt og samarbeide best mulig er det viktig at vi også trives og har det gøy sammen på jobb. Vi har flere sosiale arrangementer gjennom året, ulike månedlige konkurranser internt i avdelingen, gratis trening på treningssenter i samme bygning og mange arrangementer på tvers av team og land - for å nevne noe.
Vår Prestasjonskultur og våre verdier er kjernen i alt vi foretar oss
Våre verdier, TIME, guider våre beslutninger – små som store – i vår daglige virksomhet. Vi står sterkt med vår effektive struktur; lite byråkrati og raske beslutningsprosesser. Dette gir våre medarbeidere muligheten til å tilpasse seg raskt og oppnå mer på kortere tid. Hos oss finner du erfarne fagfolk og ferske talenter, en god blanding som fremmer en inspirerende og fremtidsrettet arbeidskultur.
Protector Forsikring er et forsikringsselskap utenom det vanlige, og vår visjon er å utfordre bransjen og oss selv til enhver tid. Vi går lenger enn bare økonomisk avkastning ved å beskytte liv og verdier, og redusere økonomisk risiko for våre kunder. Vårt samfunnsengasjement omfatter menneskerettigheter, arbeidsstandarder, miljø og nulltoleranse for korrupsjon. I dag er vi ca. 500 ansatte og har etablert kontorer i Oslo, Stockholm, København, Helsinki, Manchester og London. Våre produkter distribueres gjennom utvalgte forsikringsmeglere og forretningsmodellen er den samme i alle land.
Dersom du har spørsmål om stillingen, hører vi gjerne fra deg.
Vi søker etter en Property Underwriter til vårt Commercial-UW-team
Søknadsfrist: 07.01.24
Hvordan blir det å jobbe hos oss?
Som risikovurderer hos oss, vil du være en viktig brikke og det første steget i prosessen med å sikre at kundene våre får det de etterspør, til riktig pris. Er du en person som tar eget initiativ og bidrar aktivt til en god arbeidsplass der effektivisering og gode prestasjoner er i fokus, kommer du til å stortrives her.
Gjennom blant annet nysalg og forvaltning, bidrar du til å skape verdier og lønnsom vekst for selskapet. I tillegg til en passion for risikovurderinger av store risker, er du praktisk anlagt, og er ikke fremmed for å reise ut på befaringer der det skulle være behov.
Hva blir du en del av?
Du vil bli en del av et team med en profesjonell tilnærming til risikovurdering av bedriftskunder. Vårt profesjonelle Property&Commercial UW team består av 7 dyktige medarbeidere samlokalisert i Oslo. Vi har både ansatte med lang erfaring fra bransjen, og nyutdannede, som i kombinasjonen bidrar til et motiverende og givende arbeidsmiljø med kunnskapsdeling på tvers av alder og erfaring. For å kunne levere effektivt og samarbeide best mulig, er det viktig at vi også trives og har det gøy sammen på jobb. Vi har flere sosiale arrangementer gjennom året, ulike månedlige konkurranser, gratis trening på treningssenter i kontorbygget og flere kåringer på tvers av team og land for å nevne noe.
Hva vil dine arbeidsoppgaver være?
- Risiko- og lønnsomhetsvurdering, av eiendom gjennom kvantitative og kvalitative analyser
- Direkte eierskap til -og påvirkning på tunge økonomiske beslutninger
- I tett samarbeid med vårt RM- og analyse-team definere risiko og potensielle eksponeringer
- Koordinere utbuds- og tilbudsprosesser innenfor eget produkt og på tvers
- Porteføljeansvar og kontroll av lønnsomhet, inkludert fornyelser
- Dialog, deltakelse og faglig sparring med våre kolleger i Norden og Storbritannia for faglig støtte.
- Tett samarbeid med risikoingeniørene i selskapet
Som person ønsker vi at du:
- Har erfaring fra lignende stilling eller bakgrunn fra bygg og anleggsbransjen med ingeniørbakgrunn
- Har mastergrad innen ingeniørfaget (alternativt innen Økonomi, Finans, Matematikk/Statistikk, Business Analytics eller tilsvarende)
- Gjerne minimum 2 års arbeidserfaring, men nyutdannede oppfordres også til å søke dersom beskrivelsen passer godt
- Er nysgjerrig og oppmerksom på detaljer
- Er god muntlig og skriftlig i norsk og engelsk
Hvorfor Protector Forsikring?
Protector Forsikring er et forsikringsselskap utenom det vanlige, og vår visjon er å utfordre bransjen og oss selv til enhver tid. Protectors viktigste bidrag til samfunnet er å sikre liv og verdier, og å avlaste våre kunders økonomiske risiko. Vår unike prestasjonskultur og våre verdier er kjernen i alt vi gjør, og veileder oss i små og store beslutninger i hverdagen. En av Protectors absolutte styrker er lite byråkrati og korte beslutningsveier. For våre medarbeidere betyr det at vi kan endre oss raskt, og at vi får til enda mer enn konkurrentene våre.
Høres dette ut som en jobb du kan trives i? Nøl ikke med å kontakte oss.
Vi gleder oss til å lese din søknad!
Controller søkes til børsnotert selskap i vekst
Søknadsfrist: 28.12.23
Protector Forsikrings visjon er å utfordre bransjen. Vi oppnår lønnsom vekst ved å kombinere en unik kultur, sterke relasjoner, innovative løsninger og effektive analytiske metoder. Våre viktigste bidrag til samfunnet er å beskytte liv og eiendeler, og avlaste våre kunder fra økonomiske risikoer. Vårt sosiale ansvar inkluderer også beskyttelse av menneskerettigheter, arbeidsstandarder, miljø og anti-korrupsjon.
Protector Forsikring er notert på Oslo børs og er i dag rundt 500 ansatte fordelt på kontorer i Norge, Sverige, Danmark, Finland og Storbritannia. Vår kultur er basert på prestasjon, verdistyring og evnen til å tenke nytt og annerledes.
Vi søker nå etter en controller til vår regnskapsavdeling. I stillingen som controller vil du arbeide tett mot selskapets investeringsavdeling og jobbe med regnskapsføring, rapportering og øvrige oppgaver knyttet til vår investeringsvirksomhet. Avdelingen du vil bli en del av består av sju personer, med ulik bakgrunn og erfaring innen regnskap, skatt og lønn. Avdelingen skal sørge for effektive prosesser og bidra til kostnads- og kvalitetslederskap. I Protector tror vi på at når menneskene som jobber her utvikler seg, kan vi som selskap gjøre det samme.
Arbeidsoppgaver:
- Daglig likviditetsstyring – hjelpe til med å styre likviditeten i bedriften. Dette inkluderer planlegging av valutahandler, interne overføringer mellom bankkontoer og interne overflyttinger av verdipapirer mellom våre filialer.
- Back- og midofficeoppgaver knyttet til verdipapirhandler. Ansvarlig for hele prosessen fra mottak av sluttseddel til den er settlet, bokført og avstemt i vårt regnskapssystem.
- Bidra til utvikling av våre rapporter og prosesser i Escali Financials, vårt porteføljesystem.
- Planlegge og beregne valutarulleringer.
- Ukentlige avkastningsrapporter.
- Bokføre og avstemme investeringer månedlig.
- Utarbeide rapporter både til internt og eksternt bruk, herunder grunnlag til investorpresentasjon og til månedlige investeringsmøter med vår CEO.
- Utarbeide grunnlag til solvensrapportering, skatt og noter kvartalsvis.
Ønskede kvalifikasjoner:
- høyere økonomisk utdannelse (bachelor eller tilsvarende)
- god regnskapsforståelse
- erfaring fra og interesse for finansielle instrumenter
- god systemforståelse og gode Excelkunnskaper
- beherske engelsk både muntlig og skriftlig
Hvem er du?
Den ideelle kandidaten trives med ansvar og tar eierskap til egne oppgaver og rolle i selskapet. Du har et øye for detaljer, og er nøyaktig i alt du foretar deg. Videre har du har en veldig god evne til å jobbe strukturert og målrettet. Du er engasjert og opptatt av forbedringsmuligheter og automatisering. Du trives når det skjer ting på jobb, og trives med å jobbe i perioder med hektisk aktivitet.
Vi tilbyr:
Vår kultur gjør oss unike. Vårt DNA og våre verdier er sentralt i alt vi gjør, og veileder oss i små og store beslutninger i hverdagen. Hos Protector er veien til beslutninger kortere, arbeidsoppgavene bredere, relasjonene tettere og det er lagt til rette for kompetanseutvikling. Vi har både ansatte med lang erfaring fra bransjen, og nyutdannede som bidrar til at vi har et motiverende, fremoverlent og givende arbeidsmiljø med kunnskapsdeling på tvers av alder og erfaring.
Du vil også få flere goder, som blant annet konkurransedyktige vilkår, gode forsikringsordninger, sentrale lokaler på Aker Brygge og kostnadsfri trening på treningssenter (Jobbsprek) i samme bygg.
Also insurance workers deserve user friendly systems. Take lead in our journey to become Europe`s leading insurer!
Søknadsfrist: 27.12.23
Protector Insurance is the fastest growing insurance company in the Nordic region – and we expand into Europe. We make our own insurance systems, and our IT department with 45 tech professionals provides a competitive advantage for the company. Growing business also require more technology, and we are seeking a talented and passionate UX Lead for our development teams.
We offer
- Inhouse Lead UX position in an international work environment with ambitious, dedicated, and down-to-earth colleagues.
- Experience from driving change and build up our UX capabilities together with other designers.
- Define and create user journeys. Covering the process from insights to implementation - including measure impact on user experience and business outcomes.
- Gain professional and personal development through events, courses, geek-nights and access to test new technology and tools/framework.
- Enjoy a flat organizational structure that allows cross-team collaboration on complex and exciting business and technology challenges.
- A diverse work environment where we value employees with different backgrounds and perspectives.
What you will do
You enjoy driving changes in the UX-area by defining structures, ambitions, competence, and capacity needs. The work is across multiple teams and business units, and to succeed you constantly ensure that involved parties understand why and how. You actively arrange training, facilitate workshops, as well as coaching UX-designers, developers, and BU-specialists. It`s important to understand when to ask for permissions – but you don’t always do.
We also believe that our Lead will benefit from doing hands-on UX-work, and in addition to build and improve our UX structures, you will work as UX designer in one of our cross-functional agile development teams. The work will involve developers, users, and other stakeholders literally sitting next door in our Oslo office - or in Stockholm or Manchester.
Who are you
You have a proven ability to drive changes, and a passion for usability and technology. Proactivity and initiatives come easily, and your commitment to tasks and results is strong. Communication and cooperation are fundamental for success, and you have a strong ability to organize, facilitate and drive design processes. E.g., workshops, interviews, user testing etc.
With at least 5 years` of experience as UX-designer/UX Lead – which even may be from in-house systems like CRM, ERP etc. - we believe you will succeed. A Bachelor or Master in relevant areas is preferable, but this can be compensated by proven, relevant experience. We value candidates who are constantly looking to improve their skills, share their knowledge, and enjoy collaborating on solving real business problems.
Also insurance workers deserve user friendly systems. Join, and help us to become Europe`s leading insurer!
Søknadsfrist: 31.12.23
Protector Insurance is the fastest growing insurance company in the Nordic region – and we expand into Europe. We make our own insurance systems, and our IT department with 45 tech professionals provides a competitive advantage for the company. Growing business also require more technology, and we are seeking a talented and passionate UX Designer for our development teams.
We offer
- Inhouse UX-designer position in an international work environment with ambitious, dedicated, and down-to-earth colleagues.
- Possibility to impact and build our UX capabilities together with other designers.
- Define and create user journeys. Covering the process from insights to implementation - including measure impact on user experience and business outcomes.
- Gain professional and personal development through events, courses, geek-nights and access to test new technology and tools/framework.
- Enjoy a flat organizational structure that allows cross-team collaboration on complex and exciting business and technology challenges.
- A diverse work environment where we value employees with different backgrounds and perspectives.
What you will do
Your super skill is to simplify complex problems. You do this with help of fact-based analyses and a top-notch design process with wireframes and prototyping in Figma, user testing and concept validation, workshops, and interviews. All this involves developers, users, and other stakeholders literally sitting next door in our Oslo office - or in Stockholm or Manchester.
Who are you
You have a passion for usability and technology, takes initiative and have a strong commitment to tasks and results. Communication and cooperation with others are fundamental for success. With at least a couple of years` experience as UX-designer – which even may be from in-house systems like CRM, ERP etc. - we believe you will succeed. A Bachelor or Master in relevant areas is preferable, but this can be compensated by proven, relevant experience. We value candidates who are constantly looking to improve their skills, share their knowledge, and enjoy collaborating on solving real business problems.
Er du like opptatt av mennesker som vi er? Vi søker HR-spesialist til vårt team!
Søknadsfrist: 09.12.23
Protector Forsikrings visjon er å utfordre bransjen. Vi oppnår lønnsom vekst ved å kombinere en unik kultur, sterke relasjoner, innovative løsninger og effektive analytiske metoder. Våre viktigste bidrag til samfunnet er å beskytte liv og eiendeler, og avlaste våre kunder fra økonomiske risikoer. Vårt sosiale ansvar inkluderer også beskyttelse av menneskerettigheter, arbeidsstandarder, miljø og anti-korrupsjon.
Hvordan ser HR ut?
Det viktigste Protector og lederne i selskapet gjør er å rekruttere, utvikle og beholde de menneskene som motiveres av vår visjon og prestasjonskultur. HR funksjonens viktigste oppgave er å støtte lederne i dette.
Vårt HR-team består av tre medarbeidere i Oslo som jobber tett sammen med fire lokale HR-resurser i landene vi opererer i. Vi er her for å støtte lederne i alt fra rekruttering til oppfølging av medarbeidere og on- og offboarding. Vi tilrettelegger med verktøy og prosesser, deler vår kompetanse med lederne, og bistår aktivt der det trengs. Vi legger stor vekt på likestilling, mangfold og inkludering i alle våre land. Når det kommer til AML, andre juridiske forpliktelser, samsvar og rapportering, samarbeider vi på tvers av grensene for å støtte hverandre.
Vi skal ta HR til et neste nivå, og den vi ansetter skal hjelpe oss i å lykkes med det!
Hva skal du gjøre?
- Utvikle, overføre og følge opp HR rutiner med ledere og medarbeidere
- HR Compliance og rapportering
- Planlegge og gjennomføre HR-aktiviteter i årshjulet
- Ta initiativ til og bidra i, eller lede HR arrangementer
- Støtte rekrutteringsprosessene i Norge
- Sørge for kompetansedeling på tvers av landene
- Hjelpe selskapet oppnå satte ambisjoner for likestilling og mangfold
- Bidra til å videreutvikle og implementere HR verktøy
- Deltagelse i prosjekter innenfor ulike områder på tvers av organisasjonen
Hvem er du?
I Protector er vi opptatt av utvikling, og du er en person som ser hvilke muligheter det gir. Du trives i en kultur med lite byråkrati, og er hands-on og pragmatisk i din tilnærming. For å lykkes tror vi at du trives på jobb når du får ta ansvar og eierskap for dine leveranser. Du er glad i å utarbeide nye prosesser og sette struktur der det mangler. Stillingen krever at du er involvert i flere prosesser på samme tid, og krever god evne til å jobbe strukturert. I Protector skjer endringer raskt, og du må kunne omstille deg og se løsninger, fremfor problemer. Du liker å foreslå forbedringer gjennom å samarbeide med kolleger for å forstå forretningens behov og sikre bred forankring av beslutninger, valgte løsninger og prosesser. For å kunne skape tillit blant de ansatte er det viktig at du er åpen og tydelig i din kommunikasjon, samt at du mestrer engelsk både skriftlig og muntlig for samarbeid på tvers av land. Du er også komfortabel med å presentere ved behov.
I tillegg tror vi at du har høyere utdanning innen relevant fagområde eller tidligere erfaring fra lignende stilling. Det er en fordel om du har tidligere erfaring med rekruttering og employer branding, men det viktigste er at du er nysgjerrig og trives med å lære deg nye områder og systemer
Hvorfor velge Protector?
Vår unike kultur er fundamentert på verdiene troverdig, innovativ, modig, og engasjert. Verdiene guider oss i våre daglige beslutninger og skaper et miljø hvor beslutningsprosesser er effektive, oppgaver er varierte, relasjoner er nære, og utviklingsmulighetene er ubegrensede.
Vi tror på like muligheter og ønsker å reflektere mangfoldet i samfunnet vårt. Medarbeidernes ulike bakgrunner og perspektiver utgjør vår mest verdifulle ressurs.
I Protector får du daglig påvirke utviklingen og resultater, med rom for å skape muligheter og ta ansvar. Vi opprettholder og utvikler vår prestasjonskultur ved å gi tillit og ansvar fra starten av, oppmuntre til å prøve og feile, og gi direkte og konstruktiv tilbakemelding. Vår blandede gruppe av erfarne og nyutdannede skaper et inspirerende og utfordrende arbeidsmiljø. De som trives best hos oss liker å bli utfordret, og er ikke redd for å utfordre tilbake.
For øvrig tilbyr vi:
- Et dynamisk miljø i et selskap i sterk utvikling og vekst
- Konkurransedyktige betingelser og gode forsikringsordninger
- Hovedkontoret er i sentrale og moderne lokaler på Aker Brygge
- Mulighet for (sam-) arbeid på tvers av land i Norden og UK
- Noen arbeidsoppgaver løses på kontoret, andre kan løses på hjemmekontor. Hvordan dette skjer i praksis avhenger av teamet du jobber i og kan endre seg over tid.
Account Coordinator
Søknadsfrist: 12.01.24
Vad blir du en del av?
Protector är ett skandinaviskt försäkringsbolag som är noterat på Oslobörsen. Vi grundades i Norge 2004 och har sedan dess haft en snabb och lönsam tillväxt. Protector erbjuder försäkringar till företag och offentliga verksamheter och distribuerar sina produkter genom utvalda försäkringsmäklare. Vår affärsidé är att arbeta med endast försäkringsmäklare och vara topp 3 i utvalda segment, exempel på sådana är kommun-, buss- fastighets- och motorförsäkringar. Det har vi klarat genom framstående kostnads- och kvalitetskontroll. Under 18 års tid har vi vuxit snabbt och verksamheten omfattar idag närmare 500 anställda; i Norge, Sverige, Danmark, Finland samt Storbritannien.
Protector kännetecknas av en stark företagskultur som grundar sig på värderingarna trovärdig, innovativ, modig och engagerad.
Välkommen till oss på Protector där kärnvärdena levs och andas i en aktiv och inspirerande miljö! Kontoret är beläget mittemot NK i det vackra Tändstickspalatset och energin fylls på genom aktiviteter med PT i gymmet, stående padeltid på NK:s tak, teamträningar m.m.
Om tjänsten
Som Account Coordinator kommer du att tillhöra ett team om cirka 30 personer som arbetar på avdelningen för mäklarservice. På Stockholmskontoret är det närmare 140 anställda i dagsläget. Rollen innebär att du kommer arbeta med försäkringsadministration. Du kommer ha det yttersta ansvaret för att skapa och uppdatera försäkringsbrev, fakturera och skicka offerter. På sikt kommer du även att ha en daglig kontakt med Protectors kunder som är olika mäklarhus. En viktig del kommer vara att informera dessa kunder om Protectors produkter och villkor.
Tjänsten passar dig som presterar som bäst när du arbetar i en miljö med högt tempo. För dig som visar framfötterna och vill växa inom branschen finns goda förutsättningar för att göra karriär inom företaget.
Några av arbetsuppgifterna inkluderar:
- Kvalificerad administration kring både nyteckningar och förnyelser av försäkringar.
- Daglig kontakt med mäklarhus för att följa upp skickade offerter, följa upp inför förnyelser och omförhandling av försäkringar.
- Utföra riskbedömningar, analysera skadestatistik och arbeta med nysälj.
- Utveckla befintliga arbetsprocesser för att öka både kvalitet och effektivitet.
- Bygga och vårda långsiktiga relationer med försäkringsmäklare.
- Samarbeta med dina kollegor för att nå bästa resultat.
Vem tror vi att du är?
- Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, med hänsyn till de interna och externa kontakter du kommer att ha i rollen.
- Du är naturligt serviceminded och trivs i en roll som innebär mycket interna och externa kontakter.
- Du innehar en akademisk examen inom exempelvis företagsekonomi, nationalekonomi eller juridik.
- Du har grundläggande kunskaper i Excel
Vi värderar dina personliga egenskaper högt och ser gärna att du är driven och har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Vi söker dig som är duktig på att skapa och förvalta relationer, har en hög ambitionsnivå och drivs av att ständigt utmanas.
Start: januari eller efter överenskommelse
Omfattning: Heltid
Lön: Fast lön
Ort: Stockholm
Ansökan
I den här rekryteringen så samarbetar vi med Talangjägarna, kom direkt till ansökan genom att klicka här!
Vid frågor, kontakta Linnea Rosquist på linnea.rosquist@talangjagarna.se
Vi har for tiden ingen ledige stillinger i dette landet.